Depresia la copii
noiembrie 8, 2017
Cum apare panica?
noiembrie 21, 2017

   Interventia logopedica este o activitate complexa , desfasurata pe mai multe planuri, individual sau pe grupe, in conformitate cu etiologia tulburarii , gravitate si varsta copilului.
   Terapia logopedica implica o munca de echipa,formata din logoped, copil si parinte, precum si multa rabdare, interventia putand sa se desfasoare pe o perioada scurta sau mai lunga de timp.
   Sedintele de logopedie contin exercitii si jocuri variate, atractive, care ajuta la stimularea comunicarii expresive, la corectarea pronuntiei si a tulburarilor de voce, ritm si fluenta. In cadrul intalnirilor, se lucreaza pe formarea structurilor perceptive-motrice de orientare temporala, spatiala, forme, marimi si culori, precum si pe dezvoltarea structurii gramaticale si corectarea scris-cititului.
   Prin dezvoltarea capacitatii de comunicare,copilul capata incredere in sine si in fortele proprii, ceea ce duce la reducerea nivelului agresivitatii si inlaturarea insuccesului scolar.

   Inceperea terapiei logopedice

   Pentru inceperea terapiei logopedice nu exista bariere de varsta, insa se stie ca orice copil are o capacitate de asimilare a informatiilor mai mare intre 2 si 6 ani, decat mai tarziu. Dupa varsta de 2 ani, se recomanda stimularea vorbirii copilului și expunerea acestuia la un mediu favorabil. Limbajul este strans legat de gandire, de aceea un limbaj slab dezvoltat poate avea influenta asupra operațiilor gandirii.
   La 3 – 4 ani se poate incepe corectarea pronunției copilului. La aceasta varsta sunetele se corectează usor deoarece nu sunt automatizate in pronuntie .
   Dupa 5 – 6 ani, corectarea sunetelor se va realiza mai lent. Este varsta in care copilul isi da seama de dificultatile sale si se implica in propria corectare a pronuntiei.


Tulburarile de limbaj si comunicare care necesita evaluare,diagnosticare si interventie si pentru care oferim servicii specializate de terapie a limbajului si a vorbirii sunt:

  • Tulburari de pronuntie a unuia sau mai multor sunete: dislalia, dizartria, rinolalia;

  • Tulburari de vorbire;

  • Tulburari de voce-afonia, disfonia, fonoastenia;

  • Tulburari de ritm si fluenta-balbaiala, bradilalia, tahilalia;

  • Tulburari ale limbajului oral;

  • Tulburari rezonatorii;

  • Tulburari ale limbajului scris/dificultati specific de invatare (dislexie, disortografie, disgrafie);

  • Tulburari de calcul matematic si rezolvare de probleme;

  • Interventie timpurie in tulburarile de limbaj si comunicare;

  • Reabilitatea limbajului si a comunicarii in contextul tulburarii din spectrul autist, a handicapului de intelect si a handicapului de auz;

  • Terapia afaziei si a altor tulburari de limbaj si comunicare cu substrat neurologic;

  • Tulburari polimorfe: afazia si alalia;

   Terapia limbajului se realizeaza prin :

  • Educarea limbajului fonematic;

  • Educarea respiratiei si a echilibrului inspira-expira;

  • Imbunatatirea miscarii organelor fono-articulatorii;

  • Dezvoltarea vocabularului activ si pasiv al limbajului impresiv si receptiv;

  • Optimizarea orientarii spatio-temporale;

  • Dezvoltarea muschilor fini ai mainii;

  • Urmarirea in dezvoltarea planului cognitiv si a procesului imaginativ;

   Pentru rezultate optime si o intelegere mai buna a nevoilor fiecarui pacient, specialistii nostri ofera programe individualizate alaturi de consilierea familiala .