Jocurile de noroc
martie 8, 2018

Scoala de vara pentru copii cu autism sau alte tulburari de dezvoltare
<>

perioada 4 iunie-29 iunie 2018
 

Acest program intensiv de terapie pentru copiii cu autism are ca scop principal socializarea.

Grupul este alcatuit din 9 copii cu prezenta a trei terapeuti zilnic timp de trei ore (9:00-12:00).

Scopul este pregatirea pentru integrarea in gradinite si crese.

Pentru participarea la acest grup copilul va fi evaluat de un psiholog, specializat in psihologie clinica. In urma evaluarii, copilul va fi integrat in grupa corespunzatoare nivelului de dezvoltare.

 

Obiectivele grupului:

-exersarea salutului la venire si plecare;

-intelegerea/generalizarea si efectuarea interactiunilor primare, instructiuni individuale sau colective;

-realizarea de activitati impreuna cu ceilalti copii;

-implicarea in jocuri interactive;

-initierea comunicarii;

-dezvoltarea capacitatii de a-si astepta randul intr-un joc;

-invatarea unor gesturi functionale cu scopul de a comunica;

-incurajarea contactului vizual intre copii si cu terapeutii;

-dezvoltarea abilitatilor de invatare prin imitare.

 

SAPTAMANA 1: “Hai sa ne cunoastem” (+motricitate)

Activitati:

-plantam flori, copaci;

-”curcubeu”;

-modelam plastilina;

-transferam alimente (paste, orez, fasole, naut) dintr-un bol in altul;

-pioneze;

-margele pe snur + imagini de snuruit;

-pescuim-joc magnetic;

-cercuri de aruncat;

-saci pentru sarit;

-nisip kinetic;

-coarda pentru sarit;

-”tine mingea”;

-picioroange;

-popice;

-discuri frisbee;

 

SAPTAMANA 2: Senzorial

-jucarii ascunse intr-o cutie plina cu gelatina;

-jucarii ascunse intr-un bol de gheata;

-spuma + colorant;

-sare + pipeta+ colorant alimentar;

-skittels;

-finger paint;

-colaj senzorial + ghiceste x! (cafea, faina, etc);

-ghiceste obiectul din sac (dupa forma, dimensiuni, greutate);

-sticle senzoriale: ulei + calciu + colorant + apa;

-salate (fructe, legume);

-slime;

-de unde vine zgomotul?;

-pungi senzoriale: gel de par + pungi sigilate + nasturi;

-cerculete senzoriale;

 

SAPTAMANA 3: Dezvoltare personala

-identificarea emotiilor + cauzalitatea lor;

-cum sa iti gestionezi emotiile;

-povesti sociale;

-dezvoltarea abilitatilor sociale;

-expunere la situatii din viata de zi cu zi (ex:”ce faci daca…?”)

-povesti terapeutice.

 

SAPTAMANA 4: Limbaj-povesti

-identificarea personajelor;

-secventialitate povesti;

-joc de rol;

*in fiecare zi o alta poveste