Grupuri de socializare pentru copii cu autism sau alte tulburari de dezvoltare

De ce stimulare senzoriala si integrare?
iulie 26, 2019

In tulburarea de spectru autist (TSA), principalele arii afectate sunt: comunicarea si limbajul,socializarea si comportamentul. In acest context, este necesar ca o interventie eficienta sa se adreseze fiecareia dintre aceste arii.

Una din terapiile ce ajuta la ameliorarea unor probleme este Terapia de socializare.

Terapia de socializare se practica in grupuri mici de copii( 3-6) cu prezenta a 2 terapeuti-psihologi.

Scopul este pregatirea pentru integrarea in gradinite si scoli.

Obiectivele:

  • Exersarea salutului la venire si la plecare
  • Intelegerea / generalizarea si efectuarea intructiunilor primate, instructiuni individuale sau colective
  • Realizarea de activitati impreuna cu ceilalti copii
  • Implicarea in jocuri interactive
  • Initierea comunicarii
  • Dezvoltarea capacitatii de a-si astepta randul intr-un joc
  • Invatarea unor gesturi functionale cu scopul de a comunica
  • Incurajarea contactului vizual intre copii si cu terapeutii
  • Dezvoltarea abilitatilor de invatare prin imitare

 

Cine poate participa la aceste grupuri?

Copiii care sunt diagnosticati cu tulburare de spectru autist care au facut terapie comportamentala ABA si care au achizitii pe mai multe arii de dezvoltare.

Copiii vor fi inscrisi in grupul de socializare in urma unei evaluari complexe.(programari la tel 0770508524)

„Socializarea se realizează de-a lungul vieții unui individ și îl ajută pe acesta să se integreze în societate prin adaptarea la mediul socio-cultural. De asemenea, îi satisface individului nevoia de control, îi oferă siguranță prin adaptarea pe care acesta o dobândește pe durata procesului, dar și de afecțiune și atașament.”

În cadrul familiei copilul învață prin socializare un anumit model, un set de valori și anumite idealuri. În cadrul grupului de joacă copiii exersează diverse roluri, analizează o gamă variată de situații sociale și să relaționeze. La școală se transmit anumite valori sociale, modele culturale, dar și roluri și stiluri comportamentale.

În cadrul grupurilor se urmăresc obiective specifice atinse prin joc, dans și cântec. Printre cele mai importante obiective se numără: dezoltarea limbajului și a gesturilor funcționale (gata!, mai vreau!, bate palma!, dă noroc!), dobândirea flexibilității corpului (exersarea motricității fine și grosiere), înțelegerea și respectarea instrucțiunilor funcționale (vino!, stai jos!, ridică-te!). De asemenea, în cadrul grupului se realizază cel mai bine programul de generalizare, prin abordarea diferitelor teme, prin prezența mai multor persoane, a modului de a comunica ( dacă în camera de terapie se dau instrucțiuni pentru un singur copil, la grup se folosește pluralul).

Copiii interacționează unii cu alții și învață gesturi sociale, învață lucruri despre prietenie și cum să se comporte în cadrul grupului care are rolul de a îi pregăti  pentru grădiniță sau școală.

Grupurile sunt structurate pe categorii de varste:

  1. 2-4ani
  2. 4-6ani
  3. 7-9ani
  4. 10-12ani

Durata: 2 ore/zi  de 2 ori/saptamana.

Grupul pentru copiii cu varsta 4-6ani se desfasoara in zilele de marti si joi orele 15-17.Grupul este organizat de psihologii Alina Priboianu si Mariana Pana.

Fiecare parinte primeste structura programului de lucru in fiecare luna,unde sunt specificate activitatile desfasurate.

Pretul este de 960 lei/luna-8 sedinte x 2 ore.