Kinetoterapie

De ce se face kinetoterapie la copii?

Kinetoterapia pediatrică sau gimnastica medicală la copii tratează diferite afecțiuni medicale prin mișcare sau exerciții. Este recomandată de medic pentru recuperarea funcției motorii, pentru corectarea posturii, pentru a reduce șansele de complicații în probleme ca infecțiile de tract respirator sau contracturi musculare.

De asemenea, kinetoterapia este recomandată copiilor și în urma unei boli, a unei intervenții chirurgicale sau a unei traume, când mobilitatea articulară scade, mușchii se slăbesc și întreg sistemul de trăsături fizice are serios de suferit.

Practic, de la poziția incorectă atunci când își face temele și de la căratul unui ghiozdan mult prea greu până la accidente dintre cele mai diverse sau chiar afecțiuni din naștere, copilul tău are nevoie de refacere, iar asta se face cel mai bine printr-un program personalizat de kinetoterapie pediatrică recomandat de medic.

Kinetoterapeuții specializați în terapiile cu copii lucrează unu-la-unu cu aceștia și combină perfect exercițiile cu joaca și cu plăcerea de mișcare. Astfel, copiii nu doar își îmbunătățesc vizibil starea de sănătate, dar învață să aibă mai multă grijă de sănătatea lor și să facă toată această mișcare cu plăcere.

De aceea, kinetoterapia, alături de un program bine pus la punct de nutriție, reprezintă un mijloc excelent de combatere a obezității la copii. Pentru că e vorba mai mult decât tratarea unor afecțiuni! E vorba de educație pentru sănătate și pentru o stare de bine!

Kinetoterapia ajută enorm și când vine vorba de întârzierile la nivel neurologic, de dezvoltare sau deficiențe de auz și vedere. De aceea, este extrem de important ca vizitele la medic să fie făcute din primii ani de viață ai copilului, iar kinetoterapia să înceapă din timp.

În ce afecțiuni ajută kinetoterapia?

Cum spuneam și mai sus, kinetoterapia îi ajută pe copii să își redobândească mobilitatea, dar poate ajuta și în tratarea diferitelor afecțiuni medicale: dureri de spate, paralizie cerebrală, întârzierea dezvoltării motrice și în coordonare, dureri de creștere, obezitate, artrită juvenilă, dureri articulare, deformarea coloanei vertebrale, afecțiunile aparatului locomotor, luxațiile congenitale de șold.

Programele se pot face inca din primele zile de viata ale unui bebelus daca diagnosticul impune interventia precoce.

Programele de kinetoterapie copii se aplica in recuperarea urmatoarelor tipuri de afectiuni:

Recuperarea in afectiuni ortopedice:

• deviatii de statica vertebrala (scolioza, cifoza, lordoza)
  • deviatii ale membrelor superioare si membrelor inferioare (tal valg, platfus, var-equin, matatarsus adductus, talus varus, genuvalgum, geruvalgum, coxa-vara, etc)

Recuperarea post-operatorie

• fracturi, operatii de sold, operatii de corectare a scoliozei

Recuperarea post-traumatica

Afectiuni neurologice:

• paralizii cerebrale (parapareza, tetrapareza, hemipareza)
  • paralizii de tip periferic

Boli neuromusculare (distrofii musculare, amiotrofii spinale, etc), mielomelingocel, hidrocefalie, microcefalie

• Sindromuri: West, Down, Hipoton, etc