Suprasolicitarea psihica, emotionala sau fizica dauneaza sanatatii. Tehnicile de relaxare te ajuta sa iti incarci bateriile si sa iti  redobandesti echilibrul in viata personala.

Cand te confrunti cu o perioada incarcata, cand situatiile neplacute din viata ta sau grijile cotidiene te coplesesc, tehnicile de relaxare te ajuta sa scapi de stres.

Practicarea regulata a tehnicilor de relaxare te ajuta sa faci faca stresului zilnic, sa iti echilibrezi mintea si corpul.

 

10 tehnici si metode de relaxare pentru a reduce stresul si anxietatea:

  1. Concentreaza-te pe respiratie

Aseaza-te intr-o pozitie confortabila. Inspira profund pe nas si expira lent si controlat pe gura. Fa o serie de 5 respiratii profunde si repeta de 3 ori.

Este o tehnica simpla de respiratie abdominala care te ajuta sa iti muti atentia de la gandurile negative sau de la emotiile puternice, la propriul corp.

  1. Coloreaza

Coloratul este o tehnica subtila de relaxare. Poti sa alegi o mandala sau o carte de colorat pentru adulti. In timp ce te concentrezi doar la linii si culori, te deconectezi de la gandurile care iti provoaca griji si atentia ta se muta in prezent.

  1. Muzica

Asculta muzica de relaxare cu sunete din natura sau muzica clasica. Concentrarea pe sunete sau pe instrumental te ajuta sa te calmezi si contribuie la diminuarea nivelului de anxietate.

  1. Miscarea

Orice forma de miscare fizica ajuta la diminuarea tensiunii si relaxarea musculara. Poti alege sa faci o plimbare in natura, sa practici sportul preferat, sa urci si sa cobori cateva scari, sa mergi la sala ori sa practici yoga sau stretching.

  1. Imaginatia ghidata

Aseaza-te intr-o pozitie confortabila, inchide ochii si gandeste-te la un loc preferat din vacanta, la un peisaj sau conecteaza-te cu orice imagine care iti ofera o senzatie placuta. Vizualizeaza acest loc linistit si observa toate frumusetile din jur. Concentreaza-te pe cat mai multe detalii, culori sau imagini. Permite-ti sa simti mirosul florilor, razele blande ale soarelui, adierea vantului sau sa auzi ciripitul pasarilor ori paraul care curge.

In timp, mintea ta este ocupata sa creeze cat mai clar acesta imagine, tensiunea scade si stresul incepe sa fie inlocuit de o senzatie placuta de calm si relaxare.

  1. 5,4,3,2,1

Un exercitiu de impamantare care iti implica cele 5 simturi.

Relaxeaza-te, respira profund de cateva ori, priveste cu atentie in jurul tau si concentreaza pe:

5 lucruri pe care le vezi

4 lucruri pe care le poti atinge

3 lucruri pe care le auzi

2 lucruri pe care le mirosi

1 lucru pe care il gusti

  1. Repetarea in gand

Fredonarea unei melodii, recitarea unei poezii, repetarea unei rugaciuni sau mantre te pot ajuta sa te calmezi. Aceasta repetare iti distrage atentia de la gandul care ti-a provocat neliniste.

  1. Meditatia

Gaseste un loc relaxant si aseaza-te confortabil. Centreaza-ti atentia pe respiratie, fii atent la fiecare inspiratie si expiratie. Inspira profund pe nas si expira pe gura. Acorda atentie felului in care se simte aerul cand il inspiri si cand il expiri. Fii atent la cum se simte corpul tau cand respiri.

Vezi ce ganduri sunt prezente, observa-le fara sa le judeci si intoarce-te la respiratie, fii atent la respiratie. Gandurile intruzive vor scadea in intensitate, pe masura ce deprinzi arta meditatiei.

Continua acest exercitiu timp de 1-3 minute la inceput.

  1. Scanarea corpului

Stai intr-o pozitie confortabila si respira profund si relaxat, folosind tehnica nr.1. Relazeaza-ti corpul mergand pe fiecare segment, incepand cu capul, apoi cu gatul, umerii, mainile, trunchiul si terminand cu picioarele. Scanarea corporala te ajuta sa constientizezi legatura dintre minte si corp.

  1. Respiratia abdominala

Aseaza-te confortabil, inchide ochii si respira incet pana cand abdomentul tau s-a umflat ca un balon. Tine-ti respiratia pentru cateva secunde si apoi expira lent pe gura ca si cum ai sufla intr-un pai, pana cand a iesit tot aerul. Reia procedura de cate ori este nevoie pentru a te calma.

 

Este important sa poti sa iti oferi in fiecare zi cateva minute in care sa faci o activitate care iti face placere, care te calmeaza sau care iti da o stare buna, pozitiva.